söndag 28 augusti 2011

Hade en toppendag igår. Lilleman var fantastisk i stort sett hela dagen.
Eftersom pappa M åkte upp till sin brorsa i fredags för att fixa och dona med jaktlaget hade vi en dag bara Hugo och jag.


Åkte ner till nynäs för att gå på marknad. Hugo gick glatt och höll mig i handen utan att krångla. Visseligen gjorde jag inte många stopp i butikerna, men han gnällde nästan ingenting. Strosade runt på stan och knatade ner mot hamnen där vi gick och kika bland stånd och båtar.
Mycket intressant och se när alla segelbåtar som tävlat la till vid kajen.
Hann även med och leka i klätterställningen och äta mjukglass innan vi började gå upp mot bilen igen.


Nynäs är ju verkligen värdelöst att parker i om man vill stå längre än 2 timmar. Damerna på Kålbäcks färghandel var väldigt snälla och lånade ut en parkeringsplats till mig. Det tackar vi för!






Var hemma igen runt halv 5. Stannade till på en loppis på vägen medan Hugo sov i bilen.

Packade ur bilen och packade in i bilen och väntade hem pappa. När han kom hem tog vi båten över till Rånö för att äta middag tillsammans med några kompisar.
Inte en dag försent att åka ut med båten. Den har säkert legat still en månad..

Blev en trevlig avsluting på dagen med god mat och gott sällskap. Jag tror Hugo charmade de flesta med sitt tokiga humör. Han var glad hela kvällen och somnade sedan gott i båten på hemvägen.





Inga kommentarer: