måndag 30 maj 2011

Haft en riktigt lugn dag, inte jobbat hårt alls.

Ändå började jag må dåligt på eftermiddagen. Kände mig konstig i kroppen och lite snurrig.

Vitaminbrist, järnbrist eller fel på blodtrycket, inte vet jag.

Blir snurrig när jag står upp och var tvungen att lägga mig en stund i sängen efter middagen. Kände mig helt slut.



Den här graviditeten är inte alls som den förra. Den gången mådde jag bra precis hela tiden.


Nu började det med illamåeende, litegrann varje dag. Kom även dagar då jag mådde som idag. Känns som kroppen inte orkar. Jobbit att stå och jobbigt att hålla upp armarna.


Vid v.18 vände det och jag började må bättre. Lite av tröttheten finns fortfarande kvar men det kan nog beror på mina järndepåer. Provar att äta järntabletter några dagar nu för att se om det blir bättre.




Det börjar bli riktigt obekvämt med jobbarbrallorna nu. Skulle behöva ett par hängslen.


Har i vanliga fall C44 i storlek, nu har jag köpt mig ett par C50. Måste då har åtdraget skärp för att hålla byxorna uppe. När jag sätter mig ner måste jag spänna upp för att det ska kännas bekvämt och för att slippa känna sig kissnödig.


Bara 7 veckor kvar till semester.


Hoppas på bra väder så man inte behöver ha så mycket på sig, varken på kroppen eller fötterna.

Inga kommentarer: