måndag 17 januari 2011

Plötsligt har jag fått ett intresse för mat.
Tidigare har jag inte alls tyckt om att laga mat, inte ens roligt att äta mat förutom på helgerna då det brukar bli lite extra.
Eftersom jag inte är någon mästerkock (än) sitter jag och letar enkla och snabba recept. Hugo är ju inte på sitt bästa humör när man kommer hem från dagis så då är det bäst att ge honom mat ganska så fort. Oftast så är ju M hemma först och det blir han som får laga. Förra veckan och början av den här veckan jobbar han kväll och jag lagar då maten.
Jag börjar alltså tycka att det är ganska så kul att planera maten, handla och laga.
Ofta blir det bra resultat.


Ikväll blev det lax, färsk pasta och spenat.




Följde inget direkt recpet men vill ni veta hur jag gjorde får ni säga till.
Blev riktigt gott!

Inga kommentarer: