tisdag 13 juli 2010

Till salu

Jag hinner inte riktigt ikapp tiden just nu. Varför?
Jo det ska jag berätta.
Ett par kompisar till oss ska sälja sitt hus. Och efter en kort funderare har vi bestämt oss för att vi vill köpa. Vi struntar i att vi äntligen efter 10 månaders väntan fått bygglov, vi flyr fältet!
Jag har redan släppt alla tankar på renovering och utbyggnad även allt som har med compac living att göra och tänker istället på huset vi hoppas kunna köpa.
En nyrenoverad villa på 160 kvm där jag slipper pussla runt med våra saker varje dag för att få vardagen att gå ihop. Vi kan få ett stort vardagsrum, Hugo kan få ett eget rum och vi kan börja bjuda hem familj och vänner igen!


Detta kom väldigt plötsligt, vi hade ju tänkt flytta först om ett par år. Men den här chansen vill vi inte missa så vi släpper allt.


Fördel är om vi kan sälja vårat hus innan vi köper de nya. Därför blev de ganska brottom eftersom dem vi vill köpa av redan köpt sitt nya och vill bli av med de gamla.
Veckan som varit bestod av att pimpa huset! Vi har målat, snickrat, röjt och fixat en massa.
Idag kom fotografen hit ch tog en massa bilder så imorgon eller torsdag så ligger vårat hus uppe till försäljning. Känns lite konstigt!

Så jag får tacka hjärtligt för att hjälp som vi fått av familj och vänner. Utan er hade vi inte hunnit!

Så kanske finns det någon där ute som drömmer om en nyrenoverad sommarstuga på muskö med skogstomt och nära till både båt och badplats.

Inga kommentarer: