måndag 5 april 2010

Nu börjar långhelgen lida mot sitt slut.
Marcus och Hugo åkte ju hemifrån redan i fredags. Jag själv var hemma och städa och pyssla.
Fick mig ett glas vin till kvällen och lite äggtoddy. =)
Lördagen jobbade jag några timmar innan jag åkte förbi mamma o pappa för att äta lite påskmat. Åkte tillsammans och hälsade på farmor i minneslunden vid brännkyrka kyrka och lämnade en påsklilja.
Sen bar det av upp mot Norrtälje Fick äntligen träffa min familj. Vägen upp dit har aldrig varit så lång och oooo så ont jag hade i tuttarna, den ena var så full att den nästan tog emot när jag skulle ratta bilen..
Blev en mysig kväll med massa mat o godis. Även Marcus syster o hennes kille kom upp.
Satt nästan hela söndagen ute på altanen, trots att vädret inte var det bästa. Solen tittade iaf fram några gånger. Blev bastu och dusch till kvällen. Även Hugo fick bada.
Blev en tidig kväll eftersom vi alla var trötta, även jag när ja väl la mig på kudden.

Idag har vi mest suttit i bilen. Åkte på förmiddagen upp mot Uppsala för att hälsa på Marcus brorsa o hans familj som bor en bit utanför Uppsala En resa på ca 2½ timme. Blev bjudna på lunch och fika. Tittade på alla djuren och Hugo fick provsitta i traktorn.

Var hemma vid 18 tiden.
Packade upp, drog igång tvättmaskien och lagade mat. Nu slöas det framför tvn.

Puss o kram

2 kommentarer:

Grynet mamma till lille Vidar sa...

sv: Tack så mycket :)

Syster sa...

Låter som en skön påskhelg! bra att få sakna pojkarna lite också! ♥