tisdag 30 mars 2010

I need some help here!

Morgontrött och hungrig, Hugo likaså. Ut för att hugga stickor till spisen medan Hugo slänger ut sina kläder ut bårylådan.
Kattlådans lukt slår emot en när man går in i badrummet. Bänkar, golv och handfat svämmar över av tvätt. Kryssar mig fram till skötbordet för att byta Hugos bajsblöja. Tack o lov ligger han still.
Dammsuger vardagsrummet eftersom Hugo börjar äta bark som ligger vid vedkorgen.
Börjar göra ordning frukost åt oss.
Hugo välter katternas vattenskål och smakar på deras mat. Vattnet rinner längre och längre in under skåpen. Hugo blir ledsen och kramar sig fast längst mina ben samtidigt som jag försöker torka upp vattnet.
Hugo har fått i sig 2 bitar till av kattmaten innan jag lyckats bli klar med frukosten...

Hugo sover nu förmiddag och jag försöker städa upp kaoset här hemma. ( det är väl därför som jag är hemma, för att sköta hushållet. Inte för att sitta framför tvn eller surfa på nätet )

Ska sen göra oss iordning för att åka till jobbet. Infomöte idag.
Ikväll blir det påskpyssel på öppna förskolan, utan barn!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: