fredag 12 mars 2010

Aaa vilken dålig dag jag hade igår. (om man ändå kunde skylla på pms)
Morgonen började med att jag blev irriterad på Hugo som skulle på precis allt som han inte får. Vi har ju inga luckor på skåpen i köket vilket gör det lätt att komma åt sakerna som står där inne. Det är väl inte de mest barnvänliga grejjerna heller. Matberedare med vassa knivar t.ex. Säger till honom att det är AJAJ och lyfter bort honom därifrån, 2 sek senare har han krypit fram dit igen varpå jag upprepar proceduren. Äter kattmaten gör han oxå.
Packade tillslut in oss i bilen och Hugo sover snällt hela vägen till haninge. Eftersom vi inte fått bygglov än (efter 8 månaders väntan) och man inte får så mycket svar via telefon eller mail var jag tvungen att åka upp till kommunhuset och prata med dom. Kommer dit vid halv 11. Leter efter parkering i en kvart. Packar över Hugo, som fortfarande sover, i barnvagnen. Anmäler mig i receptionen och blir ombedd att sitta ner och vänta till någon kommer och hämtar mig. Väntar och väntar. Halv 12 frågar jag hur länge man ska behöva vänta. Oj då är det ingen som kommit och hämtat dig? Besökstiden är mellan 9 och 11.30 och eftersom klockan nu var halv 12 kunde tjejen inte göra någonting eftersom alla gått på lunch. Men Hallå, jag har ju suttit och väntat i 2 timmar. De öppnar igen kl 13 och tjejen säger till mig att gå och äta lunch eller nåt och sedan komma tillbaka. Går till mamma och gråter ut! Äter lite och går sedan tillbaka.
De ber så mycket om ursäkt och säger att det blivit ett tekniskt fel och att de där uppe på byggavdelningen inte visste att jag satt och vänta.
Beskeden jag fick var iaf ganska positiva Hoppas handläggaren kontaktar oss nästa vecka och säger att han ska börja med våra papper.

Var iaf tvungen att fråga hur de jobbar på kommun, hur länge man ska behöva vänta på ett bygglov? Mellan 3-4 månader får jag till svar. Men vi har ju väntat 8 månader.
Ja tyvärr har vi fått problem med handläggaren som hade hand om ert ärende. Men han jobbar inte kvar längre. Ja det var ju typiskt att det skulle hända just när vi söker bygglov.
Beklagade mig lite och sa att vi bor på 50 kvm. Trängs i vardagsrummet med soffor, matbord, leksaker, barnvagn och tvättställnigar. Hör vi inget av dom innan slutet av nästa vecka får jag åka dit igen. Men Hoppas Hoppas verkligen att det är på g nu!

Åkte till Ikea på eftermiddagen och köpte luckor till köket.

Inga kommentarer: