onsdag 6 januari 2010

Vi trotsade kylan och gav oss ut för att åka en sväng i pulkan.
Men vilket projekt att klä på Hugo. Jag ger upp innan jag ens börjat...
Hugo skriker oavbrutet medan jag till en början lugnt och försiktigt försöker få på alla kläder.
De första kläder går bra men när byxor, tjocktröjja, vantar o halsduk ska på börjar det bli jobbigt och jag känner svetten börja rinna eftersom jag klädde på min själv först...
När det slutligen är dags att få på overallen är jag nästan förbannad och vill bara klä av allt igen och sätta mig i soffan. Men men, man ska inte ge upp. Tillslut gick det och vi kom ut.
Hugo fick åka pulka till brevlådan och eftersom det gick så bra gick jag en bit till.
När han gav upp efter ca en halvtimme var han rosig om kinderna och hade snöflingor på ögonfransarna. Sötnosen!


2 kommentarer:

mikaela sa...

Stark jobbat! jag är envis men jag kanske skulle gett upp...
Fin bild!

Jannica sa...

Åh så söta ni är systers och mosters älsklingar!
♥ ♥ ♥