söndag 10 januari 2010

Hugo hade turen att sova bredvid mamma inatt. Vid 8 la jag tillbaka honom i sin egen säng, självklart vaknade han då. Eftersom det är söndag tyckte jag att pappa Marcus kunde ta Hugo och gå upp så kunde jag få ligga kvar i sängen och dra mig. Sagt och gjort, fick en halvtimme extra och frukosten klar när jag gick upp.

Mellan 1 och andra sovningen var Hugo ett gnällmonster eftersom han fortfarande var trött. Han fick då gråta sig till sömn i barnvagnen. Det gör ont i hjärtat när han gråter. Men ibland funkar ju inget. Nu har han fått lite majskrokar och blåbärspure. Hade faktiskt ingen lust att ge honom någon annan mat till lunch eftersom han aldrig äter det. Han gillar bäst gröt, men gröt 3 gånger om dagen är väl ingen höjdare. Han mättar sig med mina tuttar på dagarna.
Nu sitter han nöjt i babysitter med farmors gamla träslev i munnen!

Bakat muffins, jättemuffins. Kolagrädde ska man ha till. Mums!

Puss o kram

Inga kommentarer: