tisdag 1 december 2009

Att det är första december idag är det väl ingen som missat.
Idag har vi pysslat och fixat lite. Hugo är lite smågnällig på dagarna, sover ofta men inte länge. Tror att det är tänderna som spökar.
Själv har jag ont i örat, hoppas det inte är öroninflamation.

Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder, men plötsligt dog kameran. Batteritorsk. Andra gången sen jag köpte kameran i maj. Bra batteri!

Å vad alla pratar julklappar nu. Man stressar upp sig för att hinna handla, ut och trängas bland alla andra stressade stockholmare i jakten på den perfekta julklappen.
I våran familj har vi trappat ner på julklapparna. Vi köper inget till mamma o pappa. Jag o syrran köper bara till lillebror och våra barn. Mamma o pappa vill gärna köpa någonting till sina barn o barnbarn.
Så julklappen till Maja är klar. Hugo har faktist köpt en julklapp till sin mormor o morfar. Så jag känner ingen stress alls. Jag och Marcus byter inte heller julklappar. Vi har ju delad ekonomi så vi lägger pengarna på något vi vill ha tillsammans. Just nu är det bygglov som står överst på våran lista.

Imorgon är det mammaträff igen som gäller och då är det här hemma vi ska vara.
Ska sen hem till en tjejkompis och hjälpa henne hänga upp tapeter i sovrummet. Kommer troligtvis bli sent så jag och Hugo kommer sova över hos mamma o pappa.

Puss o god natt!

Inga kommentarer: