torsdag 8 oktober 2009

Usch så det regnar ute.

Marcus åkte vid 3 tiden för att tillbringa en helg med goda vänner och fiskespön, troligtvis oxå en öl eller två.
Det är helt ok. Jag tycker det är viktigt att man får umgås med sina vänner oxå.
Älgjakten börja lagom till fiskeresans slut så istället för att åka hem bär han av till sin bror och sitt jakt lag. Hem en vända måndag kväll till tisdag kväll eftersom vi ska säga hej då till farmor.
För att jag och Hugo inte ska känna oss så ensamma börjar vi med att åka till systeryster på lördag för att umgås några dagar. Eller jag ska måla tak och tvätta fönster. =)
Blir även en natt hos mamsen och papsen och en natt hos svärföräldrarna innan jag o Hugo tillsammans med dom åker upp till Marcus bror o hans familj.
Det blir en flängig vecka, något som passar mig bra. Inte riktigt vant mig vid mitt nya liv som hemmamamma. Det kommer.

Hugo har varit underbar hela kvällen, jätteskönt eftersom man är själv.
Han fick till 2 riktigt hjärtliga skratt ikväll när jag höll honom i famnen. Aaaa det är så underbart! Han har nu börjat gripa tag i saker och ta dem mot munnen. Härligt att se hur han utvecklas. Man ser fram emot varje framsteg han gör samtidigt som man vill vrida tillbaka tiden. För fyra månader sen 8 juni, ovetande om att Hugo skulle titta ut 11 dagar (en vecka för tidigt) senare. Vill göra det igen!
Tittade på bilder från hans första vecka utanför magen. Han har förändrats och vuxit. Inte långt kvar innan han dubblat sin födelsevikt.
Aaa finns inget bättre än att vara mamma.
Älskar mina killar! Y

Inga kommentarer: