fredag 30 oktober 2009

Idag är det ett år sedan vi fick reda på att jag hade ett pyre i magen.
Vi hade länge pratat om att skaffa barn,. Jag skulle ju bara ta Mc-kortet, sen hade jag allt jag tänkt ha innan barn. Utbildning, jobb, stadigt förhållande, och hus
Konstigt nog blev jag gravid i september, hojjkortet togs den 9de oktober. Så det var ju rackarns tur att jag klarade uppkörningen.
Vi blev nog lite chockade av detta besked samtidigt väldigt glada, med det kom ju lite som en överraskning.

Vi skulle ha båda våra familjer på middag den 1/11.
Jag sa att vi måste ställa in. Vi ville hålla det hemligt tills vi visste säkert. Jag trodde inte på detta förens vi gjorde ultraljud. Alla skulle ju undra varför jag inte drack vin.
Men jag lyckades lura alla med endast coca cola i glaset, när glaset var tomt gick jag ut i köket för att fylla på, ingen misstänkte något.
Eftersom jag jobbar som målare var jag tvungen att berätta för chefen redan dagen efter vi själva fick reda på det.
Efter inskrivningen på mvc åkte vi runt till våra familjer för att berätta. Blev lite tårar den dagen , alla var så glada. Marcus mamma hade ju nästan tjatat om det här. =)
Aaa det var underbart att vara gravid. Ännu mer underbart nu när vårat pyre äntligen är här. Redan 4½ månad gammal
.


1 kommentar:

Norrdalen sa...

Tiden går verkligen läbbans fort! Och så plussade vi några dagar efter er...helt galet om man tänker efter :-)
Vår knodd kanske kommer då, den 5/11 :)

Kram!