lördag 17 oktober 2009

Bilresan upp till tärnsjö igår var bitvis svettig.
Lilleman somnade precis när vi packade bilen för att sedan vakna när jag satte ner honom i babyskyddet. Han satt då snällt med mig baksätet och pratade en bra stund innan han kom på att han var trött och inte alls fanns det roligt att sitta. Jag försökte med nästan allt. Tillslut tog jag upp hans tomma nappflaska som han snuttade på tills han somnade.
5 min senare stannade vi till för att handla (något vi inte skulle gjort) jag och Hugo satt kvar i bilen medan svärföräldrarna kilade iväg. 15-20 min senare kommer de tillbaka och så klart vaknar Hugo och är inte alls nöjd med att fortfarande få sitta. Åksjuk har jag gått och blivit sen jag födde barn. Va inte alls roligt att försöka trösta Hugo när man mådde illa.
Tillslut fick vi stanna och jag gav honom mat och så fick han vara uppe en stund för att sedan sättas tillbaka i stolen och fortsätta åka. Kom inte långt innan vi svängde av igen. Han blev tyst så fort jag tog upp honom. Denna gång fick han ny blöja som byttes inne i den fullpackade bilen, det spöregnade ju ute. Fortsatte sedan åka med en skrikande Hugo. Kände att vi aldrig skulle komma fram om vi skulle stanna så här hela tiden så jag sa åt farmor att bara köra så vi kunde fram. Efter en stund blev det tyst i baksätet och Hugo satt o kikade ut genom fönstret, några kilometer innan vi var framme var han glad och satt och pratade. Jag hade inte klarat att åka den här långa vägen själv.
Hoppas han kan sova hela vägen hem senare idag. Hade vi inte stannat för att handla kanske han fortsatt och sova.
Nu ska jag gå och lägga mig igen.
Puss o kram

Inga kommentarer: