måndag 12 oktober 2009

Aa en sån helg

Öppnade ungdomsgården TP i fredags. Jag och Fia har tillsammans tänk att vi ska `hålla´ i den denna termin.
Mamma och pappa passade Hugo, Lillebror följde med oss.
Trodde till en början att det inte skulle komma några kids men efter kl 20 dök de upp. Sammanlagt 14 ungdomar. Det var väl ok för att vara första kvällen.

Efter att vi packat ihop oss och gjort oss i ordning i lördags styrde jag bilen mot systeryster.
Hade sagt att jag skulle komma ner för att måla deras vardagsrumstak. Något jag i efterhand ångrar. Omålad träpanel och några stockar. Dock skulle inte dessa stockar målas så det blev lite pillerjobb. Och alla dessa kvistar som skulle kvistlackas. Kändes som ett evighetsjobb.
Men men, hela taket är nu kvistlackat och grundat. Har påbörjat färdigstrykningen, men ack så möör jag är i kroppen. Det var ju i december/januari som jag jobbade som målare sist så kroppen är ju inte riktigt van. Så tyvärr var jag tvungen att åka hem innan jag var klar.
Fick iaf några dagar tillsammans med syster o hennes sambo. Aldrig hört Hugo prata så mycket som i helgen, han hade mycket att berätta för moster.
Tack så mycket för allt, hoppas vi hinner ses något mer innan bebis (som nu fixerat sig) kommer ut!

Puss o kram

1 kommentar:

Syster sa...

Det var jättekul att du o Hugo var här i helgen så taket blev målat och jag fick öva på att vara mamma ;)
Såklart vi har massor att snacka om - vänt bara till han verkligen kan snacka :)
Kram, löv jo!