onsdag 26 augusti 2009

Kan inte hitta förtroendet för försäkringskassan, måste ha tappat det...
Har anmält mina föräldradagar via Internet Här kan jag själv välja vilka dagar jag ska ta ut och hur lång period får jag oxå välja själv. 90 av dessa 480 dagar som man har får man lägsta betalning för, varför vet jag inte. Dessa dagar med lägsta betalning kan man inte ta ut förens man tagit ut 180 (tror jag) dagar med fullt betalt.
Efter att jag gjort min anmälan får jag se hur mycket pengar jag kommer få ut och man ser även hur många dagar man har kvar att ta ut pengar för.
FK betalperioder börja (eller slutar) den 20de varje månad. Jag gjorde min anmälan den 22/6 vilket ledde till att jag inte skulle få några pengar förens nu i augusti, idag!
Ändå dök det upp pengar på kontot den 26/7. Dock 7000 mindre än vad jag skulle ha, tänkte då att jag får resten idag.
Men icke! Summan jag fick är lika mycket som jag fick förra månaden. Why?
Ett plus till FK är iaf att de ringer upp en istället för att man ska behöva stå i kö.
Fick prata med en tjej som inte kunde förklara felet. De enda hon såg var att jag hamnat på lägsta nivån vilket bara är 180 kr om dagen. Men hallå, de fick mina inkomstpapper redan i februari och det stämde ju när jag satt hemma framför min dator. Hur kan då detta komma sig. Hon skulle vidarebefordra detta till en handläggare som sedan ska höra av sig inom 2 dagar!
Tur att jag har en sambo. Annars hade de pengar jag hittills fått bara räckt till huslånen. Vem hade betalat maten och räkningarna?
Hur blir det nästa månad? Blir det likadant? Skärpning försäkringskassan!
.
.
.
Haha nu ringde dom (bra jobbat) De hade missat slå in en kod men ska nu vara fixat så det ska fungera i fortsättningen. Bäst för dom det! Får mina pengar på fredag.

Inga kommentarer: