tisdag 25 augusti 2009

Idag har jag ammat, suftat på nätet, ammat lite till, bytt en blöja tokfull med bebisbajs. Ätit lunch, plockat o fixat, vattna tomater och vindruvor.
Eftersom jag trivs och mår bra när det är rent och snyggt blir det lätt att man plockar och fixar lite varje dag. Eftersom man har Hugo o ta hand om blir det inte alltid så att man plockar undan direkt efter sig. Därför gör man ett ryck några gånger om dagen o plockar. Kontoret är då ett bra rum, där lägger man in de mesta innan det kommer till sin rätta plats. Så kontoret är ett rum som ofta behöer röjjas...
Även kök och badrum är områden jag göra vill ha lite extra frächa. Vill helst ha rent på bänkarna. Inget onödigt framme så som diskmedelflaska och den där äckliga plastgrejjen man tar upp matrester med ur diskhon. Dock tycker min sambo inte som jag. Han vill ha så mycket framme som möjligt. Han drar fram, jag tar undan. Därför tar mitt jobb aldrig slut...
Borde jag kanske skärpa mig? Tro mig, jag har försökt...
När Marcus kommer hem idag ska han få äta middag i lugn och ro innan det är dags o ta hand om Hugo.
Jag ska nämligen själv åka till nynäs och handla mat. Saknar nästa o gå i en mataffär.
Blir lillkillen alltför ledsen kan de ta en sväng med barnvagnen på grusväg, då somnar han nästan på en gång. Å så kan de passa på och bada och bli rena. Har ställt fram mjölkersättning ifall han skulle bli hungrig. Så det borde väl gå bra. Annars finns det några mammor här ute som säkert kan hjälpa till! =)
Känns lite jobbigt och lämna honom, men även nyttigt. Bra att grabbarna får lite tid med varann, utan mamma som tar över så fort det blir för jobbigt. Kommer nog gå bättre än jag tror.
Saknar magen litegrann. Bilden är tagen 1 månad innan Hugo kom. Syntes inte så mycket när man hade tjocktröjjor på sig. Konstigt att man nästan bara minns det som var bra med graviditeten. Har t.ex glömt hur ont och jobbigt jag hade av foglossningarna.
Längtar till jag får bli gravid igen. Men ska nog spara på det goda ett par år. =)
Puss o Kram

Inga kommentarer: