lördag 15 augusti 2009

Höstväder

Igår mitt på dan tog jag en promenad bort till Marcus mormor och morfar.
Marcus kusin Pelle o hans tjej var oxå ute. Eftersom Pelle fyller år idag var jag och Hugo ditbjudna på tårta. Mormor bjöd på köttsoppa. Tack så mycket!
Knatade hem igen vi 3 tiden eftersom Kattis, Jenny och Sofia skulle dyka upp runt 4. Blev en lugn kväll. Började med maten när marcus kom hem från jobbet. Hade knytis så de jag och Marcus hade var kräftor, räkor, aioli, vitlöksbröd och broccolipaj.
Jag och Marcus turades om att äta (som vanligt) eftersom Hugo bara gnäller när han ligger ensam.
Efter maten spelade vi gammla hedliga monopol. Kom isäng vid 1 tiden. Uppe vid 9 idag. Gjorde inte många knop på förmiddagen. Gav oss ut på en promenad vid ettiden. Hamnade på sjökrogen där vi åt en lätt lunch med mjukglass till efterrätt.
Nu har gästerna åkt hem. Jag har pockat och fixat lite. Marcus har varit ute hela dan och jobbat med träden som fälldes förra helgen. Blir nog lugnt ikväll oxå. Ska väl örja grilla snart!
Puss o Kram

Inga kommentarer: