måndag 17 augusti 2009

Haft en ganska så bra dag. Fick lite och göra i sovrummet imorse. De blöjjor som Hugo använder håller inte tätt en hel natt. Det var en stor våt pöl under honom när vi vakna. Inte verkade han lida av det.
Han har i stort sett varit lugn och snäll hela dagen.
Jag har kikat på film och fixat namnlappar eftersom det blir bordsplacering på dopet.Även inbjudningskorten är klara och lagda på lådan.Det mesta inför dopet är under kontroll. Har dock inte valt några låtar/psalmer som ska sjungas o spelas.Låten som svägerskan ska sjunga är iaf bestämd. Ska bara höra så den passar henne.
Åker nog till mamma o pappa på onsdag eftermiddag. Äter middag och umgås. Känner att jag varit hemma lite för länge. Jag är ju van att vara ute och flänga. Inte för att jag är en sån där shoppaholick (vet ju inte ens hur det stavas) men jag känner att det vore kul och få gå i affärer och titta lite. Sugen på att åka förbi ikea på onsdag då man ändå är i närheten. Men kan nästan sätta pengar på att Hugo kommer vara gnällig då och då blir jag bara stressad och vill hem. Men kanske jag gör ett försök ändå. Skulle vilja köpa lite prylar. Sånna där typ korgar med sugproppar på som man har i badrummet. Tänkte man kunde ha på väggen vid skötbordet med blöjjor och prylar i. Just nu står ju allt på bänken brevid.
Tyget som sitter på korgen som Hugo sover i (5 gånger på 2 månader) ska mamma sy dopklänning av så jag tar med det på onsdag.Tänkte att Marcus då kanske kan skruva ihop spjälsängen. Funderar då på att sätta upp en hylla inärheten. Där gosedjur och sångböcker kan stå.

Undrar när vi får vårat bygglov, om vi får något. Har nu endast gått en månad sen vi lämnade in så det kan ju ta några månader till. Jag vill att det ska bli klart nu. Vill ju inreda barnrum och även vårat sovrum. Satt även och fundrade på vårat v-rum. Hur man ska ha det. Även de kommer ju byggas ut. Kommer önska mig presentkort på ikea i julklapp iaf. Ska köpa nytt överdrag till sofforna då katterna klöst sönder de vi har + att Hugo kräks ibland när han ligger här. De bästa med ikea soffor. Lätt att ta bort överdraget och tvätta + att när man köper nytt överdrag blir det ju lite som en ny soffa.
Nu har Marcus kommit hem efter jakt och brandmöte. Ska kika på Tomas Järvheden innan vi kryper i säng!

Puss o Kram

Inga kommentarer: