fredag 21 augusti 2009

God dag

Hade en kanon eftermiddag tillsammans med mamma i onsdags.
Var på ikea och kungens kurva. Fick med mig lite grejjer hem, bland annat ljus och servetter (som man nästan alltid köper när man är på ikea) hittade även korgarna till badrummet som nu är fyllda med blöjor, tvättlappar, puder o salva. Köpte även en praktisk plastlåda med 3 fack och lock till mina pysselsaker.
Hugo fick 2 månaders presenter av mormor när vi var ute, en mobil med fiskar, ett mjukisdjur med skallra och en hårborste (manligt) =)
Han var jätteduktig hela dagen. Lite gnällig emellanåt, fick sätta mig o amma iaf 3 gånger. Var levande skyltdockor på ikea då vi slog oss ner i ett av sovrummen.
När vi sedan kom hem fick pappa bära runt en stund på Hugo. Dom fick även se att han nu både ler och skrattar. Mobilerna som vi har kan han ha kul åt länge.
Åt en god middag gjorde vi oxå. Alltid lika mysigt att vara `hemma´ igen.
Åkte hem igen dagen efter. Hämtade paketet från panduro som hade kommit. =)
Medan Hugo sov packade jag upp allt som vi hade med oss hem.
Tog sen en powernap på eftermiddan. Hade ju gått vi halv 8 på morgonen.
Efter middagen gjorde vi iordning Hugos nya säng. Det var precis så spjälsängen gick in i vårat lilla sovrum. (hoppas vi får bygglov snart) Men mysigt blev det iaf.
Hittills har han sovit 1 timme i spjälsängen.
Idag ska jag nog inte göra så mycket. Fast om jag tänker efter så ska jag nog städa. Smutsigt på golvet, tvätt som ska vikas, prylar som hamnat på fel stället och ett sånt där `fint´ dammlager på handfats kanten som jag är allergisk mot...
H&M katalogen kom ju äntligen oxå så jag ska nog sätta några kryss i den. Man kommer ju inte rikigt ut på samma sätt och kan handla nu när man har Hugo så då får det bli postorder. Behöver lite basickläder, och kläder som man lätt kan amma i.
Ska nåndag storstäda bland mina kläder och släng iväg sånt som jag inte använt på länge.
Puss o Kram

Inga kommentarer: