måndag 20 juli 2009

I fredags morse ringde Gunnar och fråga om vi ville följa med ut på sjön. Svårt att säga nej.
Bar iväg ut till stora björn. Stannade hela dagen. Första sol och badturen i år som jag väntat på i månader. Älskar!
Tack Gunnar för att vi fick åka med!
På kvällen åkte vi hem till Matte och Jenni för att grilla innan vi gick ner till sjökrogen och kolla på powerbåtar.


Lördagen började vi hemma hos mamma o pappa för att fira pappa som fyllt år. Även syster med familj kom över och farfar. Farmor mår inte så bra just nu och ligger inne på sjukhus. Var där och hälsade på. Det gör ont att se farmor så sliten. Hon som allti varit pigg och glad, fixat och skött om allt. Har många minnen från när jag var liten och tillbringade flera dagar ute hos farmor och farfar här på muskö. Jag och farmor cyklade till affären eller ner till badplatsen. Vi åkte ut med båten, spelade spel och lekte. Hoppas verkligen att mår bättre snart!
Vi åt massa god mat som mamma lagat och jordgubbstårta till efterrätt. Oj vilken skillnad det är på hemgjord tårtbotten och köpt. Nästa gång ska jag oxå baka tårtbotten själv. Pappa hade varit uppe och röjjt på vinden så jag och syrran fick titta igen några av våra kartonger vi sparat. Skolgrejjer, böcker, bokmärken, gosedjur. Eftersom vi bor rätt trångt just nu fick de mesta av mina grejjer vara kvar. Har ju en hel massa leksaker sen och som vi ska gå igenom.

Framåt kvällen tackade vi för oss, packade in oss i bilen och åkte upp mot norrtälje för att hälsa på Marcus familj som har sommarställe där. Även Marcus lillesyster och sambo hade åkte upp.
Åt middag och fikade lite innan vi gick och la oss. På söndagen kom Marcus farbror och faster förbi på fika och för att kika på Hugo.
(Bastun och lillstugan)
På vägen hem från norrtälje hälsade vi på Marcus farfar och hans Astrid. Fick en jättesöt Hugo mössa.

(lite stor ännu)

Idag har vi varit på bvc igen. Jag och Hugo fick åka själva eftersom Marcus skulle snickra lite.
Nu är Hugo 55cm och väger 4610g. Följer kurvorna perfekt.
Hade en ny barnmorska idag eftersom ordinarie är på semester. Hon frågade om jag hade flera barn. Det såg ut som jag inte gjort mycket annat än burit och haft hand om barn tckte hon. Inte första gången jag hört något sådant. Började ju redan på förlossningen där de trodde att jag var omföderska.
Jag är väl som gjord för att föda och ha barn. =)
Ha en bra kväll
Puss och Kram

Inga kommentarer: