lördag 6 juni 2009

Varför föddes jag med ögon som ser dammråttor i hörn, bakom dörrar, under soffan? Varför föddes jag med ögon som ser att diskhon svämmar över med disk? Ögon som ser att tvättkorgen är proppfull? En näsa som känner att kattlådan skulle tömts igår? Ögon som ser och fötter som känner att ingen dammsugit på länge?
Varför jag!?
Är det mina uppgifter bara för att jag går hemma och väntar barn. För att inte jag går upp tidigt, åker till jobbet och arbetar kroppsligt i 8 timmar? Hur var det innan jag började gå hemma? Varför blev jag sån här, halvpedant som mår bra av ordning och reda och vill att det ska vara städat? Önskar jag var tvärtom. Eller iaf att vi kunde mötas halvvägs. Att inte bara jag ser allt. Men man kan väl inte få allt. Men man kan väl ge och ta. Hur gör man då?
Önskar ibland att jag var kille, allt verkar så mycket lättare. Om man inte har en gnällig kärring vid sin sida såklart..
Hemmafru är iaf inget jag kommer satsa på.. Längtar faktist lite efter att åka iväg och jobba på dagarn!
Hoppas ni får en bra kväll!
Vi väntar på att svägerskan och hennes sambo ska komma över. Ska grilla lite ikväll, kanske kika lite på fotbollen. Förbereda babyshower. =)
Puss o Kram
Älskar dig Marcus Y

Inga kommentarer: