tisdag 9 juni 2009

Tisdag

Idag var jag uppe med tuppen. Vaknade vid 04.45 eftersom jag behövde tömma blåsan. När jag satt där hörde jag tuppen gala för första gången. Nu är han ingen kyckling längre. Kanske hönorna börja lägga ägg snart också.
Gick sen upp igen vid halv 8. Duschade, åt frukost och gjorde mig i ordning för skolavslutning.
Mathilda skulle sluta 2an så jag åkte dit tillsammans med hennes mamma. Blev sommarsånger och tal uppe i kyrkan.
Var rätt slö när jag kom hem igen. Inte ens orkat plocka undan från i söndags. Får nog ta tag i det imorgon..
Mathilda kom över vid 1 tiden. Hon hade redan tråkigt första dagen på sommarlovet. =) Blev speldag. Hann med kortspel, Uno, sportfiskespelet och guitar hero innan hon skulle hem och äta.
Jag gjorde i ordning köttfärssås och spagetti (skulle egentligen bli lasagne med det fanns inte tillräckligt med mjölk) Marcus var bara hemma och åt sen åkte han iväg igen. Han skulle försöka fixa med båten. Tanken är att han ska flytta över sin snipa från stället där vi bodde förr till hit där vi bor nu. Eftersom den är rätt stor är det ju inte bara att flytta på den..

Nu har han kommit hem igen. Kunde inte låna traktorn ikväll.
Ska väl glo lite på tv. Fika lite eftersom vi har såå mycke kakor och bullar.
Skulle helst vilja att han ritade lite på huset så vi kan skicka iväg de där papprena till kommun och få bygglov, men jag försöker lära mig att inte tjata och gnälla.. Men hoppas han själv märker snart att vi bor TRÅNGT.. Vi blir ju snart fler härinne.. =)
Men men så är det...
Ha en bra kväll!
Puss o Kram

Inga kommentarer: