tisdag 9 juni 2009

Måndag

Tråkväder när jag vaknade.
Ringde och väckte Frida. Frågade om hon ville med till ikea o det kan man ju inte säga nej till. Hämtade upp henne i hennes nya lägenhet i huddinge vid 12 tiden. Jättefin lägenhet. Visst att väggarna behöver målas och tapetseras om den var stor och fräsch.
Började med lunch när vi kom till ikea.
Köpte skötbord, eller en sån där med madrass och uppblåsbara sidor som man bara lägger på bänken som vi har i badrummet och en mobil att hänga ovanför.
Blev lite vanligt krimskrams också som man alltid köper när man är på ikea. *älskar*
Frida fick också ihop en hel del till sin nya lägenhet.


Tog sen en sväng till skärholmen. Åt glass på Mcdonalds. Kikade bara i några affärer. Hade ju hunnit blir helt slut i både ben och fötter. Köpte bara lite pyssel på panduro.
Åkte sen till FLugger. Frida behövde färg och fick en pratstund med min chif och jobbarkompis jag hade då jag jobbade där.
På väg därifrån ringer Fridas mamma och säger att hon satt över pengar så om Frida vill kan vi åka tillbaka till ikea och köpa bordet med stolar som hon tittat på så det var bara att vända tillbaka. Hade kommit lite mer folk nu så det var lite längre köer.
Sen bar det av hem till Frida igen. 17 hade klockan hunnit bli. Hennes mamma kom förbi och hjälpte till att bära upp de tunga grejjerna.
Skruvade möbler lampor och packade upp allt innan Frida bjöd på middag. Pratade färg och tapeteter innan jag vid 8 tiden begav mig hemåt. Sånna här dagar önskar man liite att man bodde närmare stan..

Inga kommentarer: