tisdag 2 juni 2009

Har så ont i dag att jag var tvungen att ta en alvedon. Visst lite smärta ska man ha men det här är ju galet. Kan inte vända mig i sängen utan att vakna. Gör ont när man reser sig upp och i början när man går. Fingrarna går knappt att böja eftersom det är så svullna, ont under fötterna och knäna, vad har hänt med dom kan varken sitta på knä eller huk längre o böja sig ner för att plocka upp något är ju oxå att glömma.
Trodde väl inte rikigt att de sista veckorna skulle vara så här. Ända från början har ju graviditeten varit som en dans. De enda man kännt är pyret som rör sig i magen och det är ju bara mysigt.
Stack ut en fossing i söndags, så långt ut att det kändes som det skulle gå hål på magen. =)
Var bjudna på middag hos Marcus föräldrar i söndag för att fira mors dag. Även Anna o Jimie var där. Planerade lite babyshower. =) Eftersom jag och Marcus skulle sova över passade vi på att ta ett bad. Vi har ju inge badkar längre.
Fick skjuts av svärmor in till stan igår. Tänkte luncha med syrran.
Mötte upp henne på jobbet. Kikade runt lite. Hon jobbar ju som annonsförsäljare på MC-nytt så det var bara en massa tidningsmänniskor där.
Syrran har ju oxå ett litet pyre som gror i magen så det var väl mest det vi pratade om. Hon visade stolt upp sin magen som jag till hennes besvikelse inte alls tyckte var stor. Skulle jag se sig på stan skulle jag aldrig gissa att du var gravid, sa jag.. Men alla andra ser ju.. Beror väl kanske på att jag inte ser min syster varje dag + att hon i vanliga fall är 20 kilo större än mig så jämför med min plattmage har hon ju allti haft lite mer. =)
Hon har ni i v.18 och ska in på RUL nästa vecka. Då kommer du få se en stor bebis jämför med erat tidigare ultraljud. Så vi kommer bli både mammaor och mostrar i år. =) Håller tummarna och tänker på er nästan varje dag!
Lite tris väder ute idag. Ska inte göra så mycket, mest vila kroppen.
Ska kika färdigt på kustbevakarna o sen ta tag i dagen..
Bara skit på tv så det bli inge soffläge iaf.
Ha en bra dag!
Puss o Kram

2 kommentarer:

Pernill sa...

Vet hur du känner, det är nu det jobbiga börjar! :/
Som tur är så har varken du eller jag lång tid kvar nu, börjar bli tungt och allt jobbigare att göra saker osv. Men hoppas att allt är bra annars! :) kram

syster sa...

Hihi, sötnos" Jag har lagt upp bilder på magen på bloggen nu :)