torsdag 18 juni 2009

Final Countdown

Nu är det inte långt kvar!
Misstänkte redan igår morse att det var vattnet som höll på gå. Ville inte säga något eftersom jag inte var 100. Men efter att jag kom hem igår ringde jag till förlossningen och sa som det va. De tyckte att jag skulle avvakta några timmar och se om det fortfarande blev 'blött'.
Ringde igen efter 3 timmar eftersom det inte blivit någon förändring. De bad oss då åka in för en koll.
Kom inte in förens vid 9. Tog nästan precis en timme att åka fast de håller på och jobbar i tunneln och man får stå bra länge vid rödljus.
Väl där fick jag sätta mig i en fotölj med grejjer på magen som mätte bebisens hjärtljud. De kunde även se att jag hade sammandragningar, vilket jag själv inte kännt. Har ju inte ens haft kraftigar förvärkar. Bara lite små molande mensverk.
Blev sen undersökt av en läkare som kunde konstatera att det verkligen var vattnet som gått. Dock inga värkar och inte öppen så det var bara att tacka och åka hem igen vilket vi visste innan vi kom in. Så om värkarna nu inte sätter igår ringer de oss imorgonbitti för att ge oss en tid att komma in och sätta igång de hela.
Kännde av värkarna på vägen hem igår. Inte så kraftiga. Haft 1 stark värk nästan varje timme inatt, lite mer nu på morgonen. Men sen man gick upp och börja röra på sig känns det mindre. O de säger ju att det känns mer när man ligger ner.
Det är bara fortsätta vänta. Men hoppas nu på att det sätter igång av sig själv. Kan ju ta rätt lång tid om man blir igång satt på bb. + att det ökar risken för kejsarsnitt.. Då har jag ju haft foglossningar i onödan..
Så nu har jag ätit frukost. Plockat och fixat lite här hemma, jag är ju en sån som städar innan jag åker bor, skönt och komma hem till ett rent hus. Packat bb väskan har jag gjort.
Kanske ska ta och möblera om lite i lådorna. Marcus byrå i sovrummet får ju inte plats sen när bebisen ska sova där inne så hans kläder ska in i byrån i kontoret. Hinner nog fixa en del innan vi åker in. O jag vet, jag ska vila oxå!
Håll tummarna nu att det snart sätter igång ordentligt!
Puss o Kram

1 kommentar:

Pernilla, 19 år och snart mamma sa...

okej, håller tummarna för dig! :)
Hoppas att jag också kommer iväg snart, mår allmänt skit om man säger så. :/ Kram