måndag 4 maj 2009

Tjaba Tjena Hallå!
Åkte upp till klubbhuset i tordags efter att vi tagit en glass på sjökrogen.
Satte upp tält och fixade med kaffe, kakor, godis, korv och lotteri.
Tråkigt bara att det inte kom så mycket folk. Det var ju fint väder och allt, brukar ju annars ha rengat i flera dagar så det är sjöar runt majbrasan.
Kom därifrån vid 10. Åkte förbi Matte & Jenni på vägen hem.
Marcus var ute med båten nästan hela fredagen... Jag satt hemma o hade jättetråkigt..
Hade inte lust med någonting så jag parkerade mig i badenbaden stolen jag tog med hemifrån mamma o pappa och satt i solen nästan hela dagen.. näsan är fortfarande lite öm från solen...
På kvällen tog vi båten och åkte till sjökrogen där vi åt middag. Mys
Tog en sväng förbi Shcöfl på vägen hem. =)
Lördagen började med ett litet ryck. Marcus satte igång och började bygga på hönsgården och jag röjjde och fixade lite runt våran uteplats.
Framåt lunch kom vi på att vi hade ju en massa sillburkar kvar från förra helgens kalas så vi ringde hit lite kompisar och bjöd på sillunch.
Efterdet var det ju ingen ide att jobba så mycket.
Vi 6 tiden dök vi upp hemma hos benke (grannjäveln =) ) Han hade bjudit in lite kompisar för att grilla. Så vi satt där till halv 2 tror jag.
Marcus tog lååång sovmorgon igår. Jag stod och dammsög i badrummet när morfar, marcus kusin pelle o hans tjej josefina kom förbi.
Dom kikade på hur vi bodde + att dom behövde hjälp med båten.
Det bestämdes att marcus skulle med och hjälpa dom och att vi sedan skulle komma över på lunch. Morfar skulle steka strömming som de fiskat upp i lördags.
Blev sittandes där en stund. På vägen hem åkte vi upp till Schöfl.
Satt där en stund och snackade lite. Marcus o Stefan kapade några grenar på en gran.
Hemma igen vid 5 så det blev inget gjort på tomten den här dan...
Kan ju inte påstå att vi varit så värst effektiva i helgen... Kanske nästa helg..
Idag är det inge mysväder ute. Tänkte jag skulle utrota lite katthår här inne, eller iaf försöka..
Kanske bokföra lite och räkna kassan från valborg.
Pyret ligger o trycker upp mot revbenet.. Inte skönt.
Annars mår h*n nog bra därinne! Sparkar inte så mycket längre med däremot vrider och vänder h*n på sig rätt så mycket. Känns fortfarande lite läskigt, vänjer mig aldrig, men samtidigt såå mysigt. Underbart att känna att det rör sig och växer. Ökar ju ca 200g i veckan nu.
Längtar jättemycket nu till plutten kommer ut.
Ha en bra dag!
Puss o Kram

Inga kommentarer: