onsdag 6 maj 2009

Lite efter eller...
Läste en gravids tjejs blogg. Hon skrev om allt som ska inhandlas och om det man behöver första tiden. Hon har en deadline på att allt ska vara klart med shopping o grejjer 8 veckor innan bebisen kommer..
Shit tänkte jag, jag har ju bara 6 veckor kvar och nästan inte handlat någonting..
Å andra sidan går hon egentligen i plugget men hoppat av så hon har väl ganska så mycket tid till att shoppa. 4 mån kvar till bebisen kommer.

Det här är ju andra veckan jag är hemma så jag har ju precis börjat fundera på saker som man borde köpa. Eller kanske önska sig till babyshowern. Jag går nog mest hemma nu och njuter av att vara gravid och ha ett litet pyre därinne i magen som sprattlar och rör sig. Är det något man missat o handla innan går det säkert att köpa efteråt.
Känner att jag inte vill vara förtidig heller. Tänk om något går snett o så sitter man där med ett helt rum inrett åt bebisen..
Köpte iaf en body igår när jag var iväg, tyckte den va lite cool. =)


Har städat i vardagsrummet idag. Dammat på alla dammiga stället. Dammsugit under, bakom och i sofforna, runt tvn där allt damm konstigt nog samlas.
Känns bra efteråt när det är klart..
Bara resten av huset kvar. Kanske tar tag i kontoret idag oxå.
Ha en forsatt bra dag!
Puss o Kram

1 kommentar:

Syster sa...

Du kommer få så mycket kläder så det där är nog inget att oroa sig för :) Tvättbalja, well det funkar ju i handfatet också, hihi.
Allting löser sig! Åh, helt galet inte alls långt kvar, kan inte fatta att jag ska bli moster! Vad duktig du är som donar o fejar hemma, du är ju lite rastlös av dig ;)