fredag 22 maj 2009

I onsdag var jag, pappa o lillebror iväg på alla elektronikbutiker och kika på både systemkamera och videokamera.
Bra att lillebror ville följa med eftersom han är med kunnig på sånt här än jag.
Så det blev till slut en Canon 1000d nånting. Med ett extra objektiv till. Men jag glömde köpa minneskort.. Haha... Får ta och göra det någon dag. Det är ju tänk att jag ska fota en massa på pyret, vill ju ha bra bilder då så det är ju ingen panik med minneskort nu.
Videokamera får vänta ett tag, men nu vet jag iaf vad som finns och vad ja kanske ska köpa.
Jag och Marcus åkte förbi min chef på vägen hem.
Blev bjudna på mat så vi kom inte därifrån förens halv 12 tror jag. Rätt trött då med tanke på att jag var uppe halv 6.
Igår var det hyfsat väder. Var ute på tomten och pysslade o fixa.
Vid 12 tiden dök mamma o pappa upp. Packade ihop oss och åkte ner till båten (inte marcus)
Åkte ut och röck lite strömming. Fick ihop en hink. Dock var det inge mysigt på sjön. Blåste lite för mycket och solen ville helst vara bakom molnen.
Marcus hade hyrt bastun vid badplatsen så han och gubbsen satt där och basta på eftermiddagen medan M&P rensade fisk och jag förberedde middagen.
Grillade fläskfile och kyckling, till det fick vi klyftpotatis, grillad majs, beasås och mammas hemgjorda ajoli med saffran.
Hade gjort pannacotta till efterrätt. *mums*
Halv 10 packade de ihop och åkte hem.
Jag tog en dusch innan jag la mig på soffan brevid marcus och somnade.
Astråkigt idag! Marcus är o jobbar och sitter bara här hemma som alla andra dagar.
Dammsugit o plockat lite (som man gör nästan varje dag) Packat upp och testat kameran.
Matte och Jenni kom förbi på en kaffe. De hade oxå tråkigt!
Sen har jag lagt 2 timmar på Muskö IF.
Fixat en massa papper som ska skickas in till kommunen och bokfört en massa papper.
Jobb som aldrig tar slut.
Ska väl in o rota i frysen om vi har något att äta ikväll.. Kanske baka en kladdkaka så vi gör av med grädden istället för att slänga den.
Blir lite för lat och tappar orken när jag är ledig så här länge. Man tänker ju att jag är ju ledig så länge så det kan jag göra någon annan dag.
Fast samtidigt så vill jag ju ha någonting o göra... Orkar inte ens åka till affärn och köpa grillkol..
Fast vem vill grilla när det regnar?
Puss o Kram

Inga kommentarer: