tisdag 5 maj 2009

Hej!
Marcus ringde och väckte mig vid 8 imorse. Visste att jag annars skulle sova utan problem till
halv 10.
Duschade, åt frukost och gjorde mig iordning för att åka till haninge och träffa Frida.
Möttes upp vid de lilla köpcentret i länna. Köpte skummgummimadrass till korgen som pyret ska sova i de första månaderna. Kikade lite inne på eko oxå. Kom därifrån med lite sköljmedel, tvål och grejjer. När vi kommer ut ser Frida att det ligger en dö fågel på min kofångare..
Körde på, eller den stackarn flög ut framför bilen på muskövägen så den hade legat där en bit, inklämd under extraljusen... =/
Åkte vidare till ica maxi för att handla lite innan vi åkte upp till centrum för att äta lunch.
Kikade lite i affärerna innan vi skildes åt och åkte hem åt varsitt håll.
Var även förbi tyggrottan idag. Föreslog för mamma att vi skulle ha syjunta någon dag. Hittade en massa fina tyger. Behöver ju lite gardiner här hemma. Dom hade väl kanske planer på att kanske komma ut i helgen och rycka lite strömming. =)
Var hemma igen vid 3 tiden. Plockade upp allt jag handlat. Satte igång både disk och tvättmaskin. Hann äta lite innan jag åkte iväg på bandyträning.
Hade behövt hörselskydd idag... O stackars pyret lär ju vara döv när h*n föds... Galet var 7 ungar kan låta!!
Nu har jag och Marcus precis ätit nybakade muffins med kolagrädde. Jättegott. Sånna ska jag nog baka flera gånger!
Marcus har ritat på våran utbyggnad hela kvällen. Tror han är klar. Ska bara visa det för någon mer kunnig innan vi skickar in.. Tråkigt att få tillbaka om några veckor för att man missat någon grej. Det tar ju ca mellan 3-6 månader för gubbarna på kommun att gå igenom bygglovet.
Kom på lite grejjer idag som man kan önska sig till babyshowern. =) Om det blir någon??
Man behöver ju täcke, kudde är inte nödvändigt första tiden. Påslakan och lakan säkert 2-3 uppsättningar. En badbalja kanske. Mobil att ha ovanför skötbord eller säng.
O själv behöver jag införskaffa en amningsbh.
Snart läggdags. Undrar vad morgondagen har att bjuda på?
Puss o Kram Y

Inga kommentarer: