söndag 5 april 2009

farmen

Hej!
Ännu en helg som rusat förbi.
Fredagen gick åt till att handla fördelsedagspresent efter jobbet. Äta, titta på tv o som vanligt vakna i soffan runt 00-01 tiden för att gå och lägga sig i sängen o sova vidare.
Uppe och hoppa vid 8 igår. Åt lite frulle innan vi gick ut för att jobba.
Marcus högg ved, jag travade in i vedbon. Målade mina pallkragar oxå som jag ska ha som trädgårdsland.
När vi satt på soliga uteplatsen och fika kom stefan o mathilda förbi o sa hej.
Även Frida som var ute på ön kom förbi och prata en stund.
Jobbade lite till innan det var dags för lunch.
Tänkte sen att vi skulle ner till Frida och hennes familj och kika på när byggorna kom i sjön men då dök mormor och morfar upp hos oss.
D var ute på finpromenad i solskenet så vi kunde ju inte skicka hem dom. =) Tvättade bilen medans vi stod o pratade.
När mormor o morfar gått dammade vi av flakmoppen och åkte över till Frida.
Grabbarna hade jobbat färdigt och tjejerna satt i solen.
Pratade en stund och sparkade boll med Robin innan vi for hemåt igen.
Hoppade i duschen och gjorde oss i ordning för 39års kalas hemma hos Jempa i tungelsta.
Så det blev ett bra slut på kvällen. Var ganska så trötta när vi kom hem vid halv 1.
Idag har vi inte varit så effektiva..
Åt frulle vid 11. Satt en stund o sega i soffan innan vi kom iväg.
Handlade lite på affärn innan vi svängde förbi Schöfl.
Blev sittande där en stund o surra. Gick sen en sväng ut och kika på djuren. Ankor, höns, kaniner med ungar, fiskar (som egentligen är våra, som vi inte har plats för) och så lammen.



Lilla farmen kan man ju kalla det. =)
Gjorde ett litet ryck när vi kom hem. Slängde upp en massa saker på vinden. Har ju Projekt Lillstuga på G i påsk. Så vi har röjjt lite där inne så renovering kan få börja.
Marcus eldade lite och jag byggde ett kaninhus. =)
Vid 6 tiden sa magen att det var dags för middag. Hade en massa mjölk i kylen som höll på bli gammal så det blev dubbel sats med pannkaka.
Svängde även ihop 2 filmjölksbröd. =) Hoppas att d blir goda.
Nyduschad o klar för att lägga mig på soffan.
Ska till MVC 8.00 imorrnbitti. Lyssna och mäta bebis och säkert ta nå blodprover på mig.
Hoppas att allt är lika bra som förut!
Påskpyntat lite oxå.
Hitta en massa vide igår som jag inte kunde låta bli..


Så blev det lite påskris nere vid vägen.



Här inne har jag en vas med björkris som börjat slå ut. =)
Och mina fröer växer så det knakar. =)
Ha en bra kväll!!
Puss o Kram


Inga kommentarer: