tisdag 31 mars 2009

Uppdatering

Heej!
Nu e jag här igen!!
Jobbade som vanligt förra veckan förutom att jag var ledig i fredags.
Gick då på mässan tillsammans med mamma, syster Siw och Rebecka.
Trädgårdsmässan den här gången. Såg en massa fina saker. Började klia lite i fingrarna, vill att det ska bli vår nuuu!!
Det har ju fällts en massa träd här i närheten så Marcus köpte ett lass. Så i lördags kom svärmor o svärfar ut med motorsåg och grejjer.
Kapades och klövs ved hela dan och nästan hela söndagen.
Tack så jättemycket för hjälpen!
Jag och svärmor pysslade på tomten medans grabbarna höll på med veden.
Klippte bort sly, städade undan och planterade fröer. =) O så travade vi in lite ved i vedboa.










Idag har jag varit ledig från vanliga jobbet så då fick man lov att åka hem till mor o far o jobba.
Dags o tapetsera om hallen igen.. Gjorde väl det för ca 5 år sedan.
Bra tapetval och bra målare gör att det blir väldigt bra resultat. =) Har halva rummet kvar, tänkte göra färdigt imorgon!
Pysslade lite här ute idag när vi kom hem.
Jag målade pallkragar och Marcus började snickra på hönshuset. =)




Idag har vi V.27 + 3.
Rör sig mer o mer där inne. Cool när man ser på magen att det är någonting där inne som rör sig. Idag kändes det nästan som det kittlades när det rörde på sig. =)
Så mysigt.
Barnet väger runt 1,2 kilo och är cirka 25 centimeter långt står det i boken.
Ska till mvc igen på måndag.
Blev lite vår idag. 6 grader redan kl.8 på morgonen och sen 11 hela dan! =)
Blir ju även varmt inne i huset när det är varmt ute.
Enda problemet med huset nu är vattnet.
Tog slut i söndags när jag stod i duschen med balsam i håret..
Förhoppningvis var det bara slut i brunnen.. Fast vi bör väl ändå snart byta pump.
Fick tillbaka vattnet igår, dock var det tokbrunt så jag tänker då inte dricka det på länge.
Är väl hyfsat bra nu men jag passa iaf på o duscha hos mamma o pappa imorrn. Och tvätta vita kläder väntar jag nog med ett tag..
Nu är det läggdags!!
Puss o Kram



1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt jobbat med tapetseringen!Hallen blev som ny. Ljust och fint.Tack för hjälpen!