lördag 7 mars 2009

Kalas

Hallålå!

Idag hade vi kalasfika för alla oss i familjen som fyllt år. Mamma, syrran, brorsan o jag. =)
+ att syrran o Lasse kikade på huset eftersom det aldrig varit här förut.
Även mormor o morfar kikade förbi o fick sig en kopp kaffe.
Allti lika mysigt o träffa familjen YYY

Grillade lite korv till lunch (min kock var ju inte hemma) men jag bjöd iaf på hallonkaka till lunch. Efterrätt är mera min avdelning.

Nu har det blivit mörkt ute. Brasan småbrinner i vardagsrummet o sprider sin värme. Jag har legat på soffan en stund.. Är ju trots allt lite förkyld..
Hunnit tvätta en maskin oxå. Vill ju ha rena kläder till sälen nästa vecka..

Har blivit lite klumfot sen jag blev gravid fast jag bara gått upp 3 kilo..
Tog ett par alldeles förstora skor på mig idag när jag skulle ut (haha sånt här ska man egentligen inte berätta) så på vägen in tag trappen tag i den stor skon och gör så att jag ramla. Dumma trapp!! Mitt högra långfinger hamnar då emellan tunga mig och den hårda stentrappen...
Ajaj.. kommer nog tappa nagel om nån dag el 2... Dunkar fortfarande...
Klantarsel!!

Marcus har jobbat lite idag o är nu på väg hem. Tänkte lyxa till det med hämtmat. Pizza till Marcus o Sallad till mig.

Ska man se melodifestivalen eller 3 avsnitt av prison break?
Blir nog de andra..
Klarar inte rikigt av programledaren för melodifestivalen..

Ha en bra kväll!!
söt blomma jag fick av syster o lasse. Tack!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för igår! Alltid lika trevligt att komma ut till ön och till er. Hoppas nageln vill fästa igen och att det onda går över. Ha en bra dag, älskar dig! Puss puss

Anonym sa...

Skyll på för stora skor! De e väl magen som är i vägen så du inte ser vart du sätter fötterna!

Lasse sa...

Så stora är inte min dojor! Sen fick jag iaf kokt korv.
Kakan var kanongod!

Norrdalen sa...

Det var jättekul att komma ut och hälsa på! Ni bor så mysigt! Kakan till efterätt var kalas!

Hoppas nageln ordnar upp sig, såg läskigt ut! Jävla Lasses dojjor :)
Vi ses i påsk! puss o kram!