söndag 25 januari 2009

Projekt huset



Heeii!!
Nu har det vrit helg igen.. Gick lika fort som vanligt.
Efter jag slutatde jobbet åkte jag på mc mässan me Gunnar, Kattis o Jenny. =)
Va inte hemma förrens sent.
I lördags var vi uppe i huset o jobbade. Marcus fogade o fixade i bardummet. Jag spacklade gipsen som satt på plats. Schöfls äldsta dotter Malin hjälpte oss att måla råsponten som ska sitta på väggarna i hallen. Tack så jättemycket för hjälpen! =)
Blev inte middag förens vid 8-9 tiden. Sen somande vill till king kong i soffan.
Va uppe vid huset 11 idag. Marucs fixade med elen och gipsade de sista. Jag spacklade lite av d jag spackalde igår och gipsen som kom upp idag. Även Malin kom över idag och målade färdigt sponten. Fick upp några brädor på väggen.
Hittade ett recept på fisk som jag lät Marcus tillaga efter att jag varit på ica i ösmo och handlat. Ugnsbakad torsk och potatismos.

Imorgon ska vi ut på lite äventyr. Mycket spännande äventyr.
Efter det ska vi ta en fika på mammas jobb innan vi åker till ikea för att inhandla kommod till badrummet och kökskåp till köket. Så blir det nog en sväng till bauhaus och flugger innan vi kan åka hem.

sovrummet innan bredspackling
bredspacklat somrum

finfina duschhörnan

sponten som Malin var så duktig o måla

så här kommer hallen se ut på sponten på alla väggar
Ha en bra kväll!
Puss o Kram

Inga kommentarer: