tisdag 6 januari 2009

Projekt Huset 27/12 08

Fixades lite i huset innan jul. Marcus har fått nästan hela badrummet gipsat. Vill att han ska få upp gips på taket så jag kan spackla o måla. Ska även röjjas i v-rummet. Spåras för ny el innan jag kan bredspackla väggarna. Pappa kommer ut på måndag och hjälper till och måla taket. Sen kommer golvsliparn nån dag och slipar av golvet som ska mörkbetsas. Sakta o säkert går det framåt..Känner lite stress över allt som ska flyttas sen. Har redan börjat packa lite av det som går att packa.. Har ju även en hel övervåning som ska rensas.. Jag brukar rensa bland mina prylar o grejjer ibland för att det inte ska bli så mycket skit som bara ligger. Men vissa andra drar på sånt tills den dan man vekligen måste och då tar det ju oxå lite längre tid.. Men det löser sig nog.. O eftersom jag e jag vill jag ju gärna ligga lite före. Vill inte stå mitt upp i allt samma dag som man ska flytta, skönt o ha det mesta klart innan... Sån e jag...


proveldas i öppna spisen


Provmålat i v-rummet

rivit panel i v-rummet

i v-rummet ut mot hallen o badrummet som inte är färdiggipsat på bilden.

golvet som ska slipas och bli mörkare

väggar börja komma upp


mycket ljusinsläpp i v-rummet


de pyttelilla köket, som kommer se ut så här ett tag framöver..
Men man kanske kan pimpa till det lite. =)
























Inga kommentarer: