torsdag 22 januari 2009

nytt jobb

Hej Hej Hallå dagboken!

I tisdags började jag mitt nya tillfälliga jobb på flügger. I kungens kurva.
Jobbet är mycket lättare än det jag har idag. Alltså inte lika tungt för kroppen.
Inte bära, inte lyfta inte slita. Jobbet innbär oxå att jag har en galet lång resväg. Tar ca en timme. Vilket ändå är ganska ok. Men en dag som denna då man fick åka kommunalt var det inte lika ok. Skulle börja jobba 12.00. Om jag tog 08.15 från våran kära ö skulle jag varit på jobbet ca 10.00. 2 timmar förtidig vill man ju inte va. Så eftersom folk inte är helt galna i att köpa färg just nu och det inte finns så mycket att göra i butiken valde jag att börja jobba en timme för sent. Tog då 10.44 bussen och landade på jobbet 12.40.
Helt galet hur dåligt vissa bussar o tåg passar varann..
Förhoppningsvis på sambon orning på sin bil till helgen så jag kan kör till jobbet nästa vecka.
Tycker verkligen inte om att åka kommunalt..
Men annars är jag rätt så nöjd med mitt jobb. Mycket bättre för mitt tillstånd. =)
Idag fick vi tårta oxå, det blir man ju inte ledsen över.

Ikväll nattar jag övr hos mor o far. Av en massa anledningar. Har ju först ingen bil att åka hem med o det räcker ju faktist att åka kommunlat en gång om dan. =)
Så börjar jag 08.15 imorrn vilket innebär att jag får lite sovmorgon när jag är så här nära jobbet. O så jobbar ju syrran på mässan o ska oxå sova här. Det är ju inte varje dag man ses när man bor ca 14 mil från varann. =)
Så efter jobbet imorgon blir det en sväng på mc mässan! Spana lite. =)

Ha en bra kväll!

Puss o Kram

Inga kommentarer: