lördag 17 januari 2009

Ikea

Hej Hej!
Veckan började så där.. Fick åka hem efter lunch i måndags eftersom jag inte mådde bra.
Resten av veckan började jag jobba 8 istället för 7 vilket gjort att jag mått bättre på dagarna.
Jobbat i ett nybyggt hus i tungelsta. Tungt jobb eftersom man spacklar, slipar, sätter väv och grundar väggar o tak. Inte haft så mycket ork på kvällarna.
Har tagit tag i muskö if. Gjort bokslut och skirvit en massa papper.
Igår var vi på kalas här ute på ön! Allti lika trevligt att vara hos goda vänner.
Idag har jag haft en heldag med Favorit Jenni!
Startade hemifrån kl 10. Styrde bilen mot ikea.
Skulle inhandlas inredning till nya badrummet. spegelskåp, kommod, handfat och högskåp.
Allt fanns förutom kommoden.. Typiskt. Och högskåpet fick jag inte in i bilen så det var bara till att ringa pappa. Han dök upp på en kvart och lastade in de långa grejjerna i sin bil.
Tur att man har en snäll pappa som bor nära ikea!! =) Y
Åkte sen vidare till bolaget och city gross för att handla dricka o mat.
Tog sen ett stopp på preem i vh innan vi styrde kosan ut mot våran ö.
Åkte förbi huset o kikde lite. Marcus, Matte o Gunnar var där o jobbade för fullt.
Sattes upp väggar och fogades badrum. =)

Nu ikväll har jag små pysslat lite. Packat lite och plockat ner julsakerna (lite efter)
Precis ätit äppelpaj. =)
Snart dágs o hoppa i säng.
Gunnar kommer över till huset imorrn o hjälper till. Även mamma o pappa kommer ut. Pappa hjälper till o jobbar o mamma hjälper mig o packa. =)

Marcus o pappa målar taket i v-rummet
Jag målat badrummstak

Duschhörnan
Ha en kanonkväll och söndag!
Puss o kram

1 kommentar:

Norrdalen sa...

Ni är så himla duktiga älskade syster! Kommer bli toppenfint när det är klart!

Kram!