tisdag 25 maj 2010

Var uppe på kommunhuset i torsdags för att försöka få tag i gubben som har hand om vår bygglovsansökan. Eftersom han inte var där då och efter att jag beklagat mig för tjejen i receptionen och berätta hela historien om vårt bygglov fick jag skriva ner namn och nummer på en lapp som hon personligen skulle överlämna till vår handläggare.

Senast han vi hörde från honom var innan påsk, då fick vi avslag på ansökan.
mitten av påskveckan skickade vi in omritad ritning och bilder som han ville ha. Tyckte nu att vi väntat bra länge.

Imorse så ringde gubben. Jag frågade då hur det går med vår ansökan.
Ja, har ni inte fått ert bygglov frågar han då?
Ä, nej det har vi inte.
Jag beviljade ju de den 4 maj säger han.
Men hallå! Det är ju 3 veckor sen.
Troligtvis har pappret vi väntat på i 11 månader försvunnit någonstans på vägen.
Ligger det inte i vår låda på torsdag ringer jag igen!

Hett tips: Hittar ni ett hus i haninge kommun som ni vill bygga ut, KÖP INTE!

Inga kommentarer: